Rutes en BTT al Boixar: El Boixar – la Creu del Llop – Masmut – El Boixar

btt els ports matarranya tinença ruta por etapas Avui anem de ruta BTT per la Tinença i el Matarranya, en concret farem una ruta circular de Boixar al Boixar, passant per les fantàstiques Roques del Masmut, pel Cingle de Sant Jaume, per la Mola de Mitjavila i pel preciós Riu dels Prats. Tardor a la Tinença, sinònim de temps inmillorable per a gaudir de la muntanya. Uns amics i una bona ruta en BTT, es pot demanar res millor?  La ruta proposada te 36.13kms i 829m+ i s’inicia a casa nostra, el Boixar, deprés d’un bon esmorzar a la Casa-Refugi el Boixar. Sortirem per carretera direcció al Coratxà, durant 7 kms anirem fent l’escalfament per una carretera de nou asfaltat, amb trams de bosc sorprenents i vistes magnífiques. Tot seguit, un cop al Coratxà, remuntarem fins dalt de l’esglèsia d’estil Romànic per gaudir de les vistes i seguirem per un corriol perdedor per retrobar la pista principal. Seguirem aquest pista deixant el desviament cap a l’ermita de Sant Cristòfol a la nostra esquerra per seguir fins el km 9.6, on veurem la pista que seguirem a la dreta més tard. Aquí pendrem la pista de l’esquerra per veure 3 punts d’interés, l’avenca de l’Ase, la Cova de Mitjavila i la Cova de la Puntassa. Tots tres són llocs per perdre un temps visitant, baixant de la bici i treient la cámera de fotos, us sorprendrán. Hoy vamos de ruta BTT por la Tinença y el Matarraña, en concreto haremos una ruta circular de Boixar a el Boixar, pasando por las fantásticas Rocas del Masmut, por el Cingle de Sant Jaume, por la Mola de Mitjavila y por el precioso riu dels Prats. Otoño en la Tinença, sinónimo de tiempo inmejorable para disfrutar de la montaña. Unos amigos y una buena ruta en BTT, se puede pedir nada mejor? La ruta propuesta tiene 36.13kms y 829m + y se inicia en nuestro casa, el Boixar, depués de un buen desayuno en la Casa-Refugio Boixar. Saldremos por carretera dirección al Coratxà, durante 7 kms iremos haciendo el calentamiento por una carretera de nuevo asfaltado, con tramos de bosque sorprendentes y vistas magníficas. A continuación, una vez en el Coratxà, remontaremos hasta arriba de la iglesia de estilo Románico para disfrutar de las vistas y seguiremos por un sendero perdedor para reencontrar la pista principal. Seguiremos este pista dejando el desvío hacia la ermita de Sant Cristòfol a nuestra izquierda para seguir hasta el km 9.6, donde veremos la pista que seguiremos a la derecha más tarde. Aquí tomaremos la pista de la izquierda para ver 3 puntos de interés, el Avenc del Ase, la Cueva de Mitjavila y la Cueva de la Puntassa. Los tres son lugares para perder un tiempo visitándolos, bajando de la bici y sacando la cámara de fotos, os sorprenderán. btt 3regnes tinença matarranya els Ports 7pobles el boixar Un cop fet això retornarem a la pista que haviem deixat i seguirem en baixada ràpida fins que al km 13 la deixarem per iniciar el sender de la Creu del Llop, seguint l’antiga rogativa de Vallibona a Penaroja. Del km 13 al km 17.8 seguirem aquest sender gaudint d’un recorregut d’autèntic BTT, baixades tècniques, trams suaus, pujades de tècnica i vistes d’escàndol durant 4.8kms d’un dels millors senders del Massís del Port.  Una vez hecho esto volveremos a la pista que habíamos dejado y seguiremos en bajada rápida hasta que en el km 13 la dejaremos para iniciar el sendero de la Creu del Llop, siguiendo la antigua rogativa de Vallibona a Peñarroya de Tastavins. Del km 13 al km 17.8 seguiremos este sendero disfrutando de un recorrido de auténtico BTT, bajadas técnicas, tramos suaves, subidas de técnica y vistas de escándalo durante 4.8km de uno de los mejores senderos del Massís dels Ports. ruta btt tinença de benifassa refugi boixar casa rural Un cop arribem a la pista, al km 17.8 seguirem en baixada per veure les imponents roques del Masmut, aquí tenim l’opció de retallar la ruta fent el PR-TE-175 que discorre per davant d’elles, al ser un sender molt tècnic i trencat, nosaltres hem decidit seguir rodejant les roques per la pista que ens portaria a Fredes. Aquesta la deixarem al km 21.8 on iniciarem l’ascens per la pista del Barranc dels Prats. Aquesta pista ja no la deixarem pujant progressivament cap al Boixar, passarem al km 29.6 pel desviament cap al Coratxà, on podriem fer la pujada al Tossal Gros i la baixada pel sender de la Ombria d’en Piles, però això ho deixarem per a una altra ocasió. Un poc d’esforç més i arribarem a casa nostra amb 36kms a les cames i una experiència única amb aquesta ruta BTT per la Tinença i el Matarranya. I si voleu reposar forçes us esperem al nostre allotjament rural a la Tinença de Benifassà, la Casa-Refugi el Boixar 🙂 Una vez llegamos a la pista, en el km 17.8 seguiremos en bajada para ver las imponentes rocas del Masmut, aquí tenemos la opción de recortar la ruta haciendo el PR-TE-175 que discurre por delante de ellas, al ser un sendero muy técnico y roto, nosotros hemos decidido seguir rodeando las rocas por la pista que nos llevaría a Fredes. Esta la dejaremos en el km 21.8 donde iniciaremos el ascenso por la pista del Barranco dels Prats. Esta pista ya no la dejaremos subiendo progresivamente hacia el Boixar, pasaremos el km 29.6 por el desvío hacia el Coratxà, donde podríamos hacer la subida al Tossal Gros y la bajada por el sendero de la Ombria d’en Piles, pero eso lo dejaremos para una otra ocasión. Un poco de esfuerzo más y llegaremos a casa con 36km en las piernas y una experiencia única con esta ruta BTT por la Tinença y el Matarraña. Y si queréis reponer fuerzas os esperamos en nuestro alojamiento rural en la Tinença de Benifassà, la Casa-Refugi el Boixar 🙂
Powered by Wikiloc
Comments are closed.

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información. ACEPTAR